Пројектом " Интердисциплинарно планирање и увођење пројектне наставе у основну школу за образовање одраслих" на мобилност "посматрање на радном месту" ангажовани су Мирјана Гаџић, Андријана Миљковић и Биљана Милковић, запослене у ШООО „Обреновац“ у периоду од 02.10. до 06.10.2017. у Људској универзи Ајдовшчина у Словенији. Први дан мобилности протекао је радно, почевши са званичним упознавањем са колегама из Људске универзе Ајдовшчина. Упознати смо са начином рада и организације ПУМ-О (пројектно учење младих) - са начелима ПУ (пројектног учења) - шта је ПУ - зашто ПУ - са циљевима образовања програма, циљним групама за укључењем и ПУМ - са дидактичко- методичким упутствима за извођење програма - са процесом укључивања, документацијом и прављењем плана личног развоја и напредовања полазника ПУМ-а - са компетенцијама које полазници стичу кроз пројекте - са предностима пројектног учења - са слабостима пројектног учења - представљен нам је пројекат Урбани врт - присуствовали смо и учествовали у паковању финалних производа (крема, хидролата, зачина) пројекта Урбани врт У наставку радног дана присуствовали смо презентацији Људске универзе Ајдовшчина и упознати смо са њиховим начином рада и пројектима које су остварили, као и са планираним за октобар и новембар 2017. Другог дана мобилности присуствовали смо 21. Андрагошком колоквију у Ајдовшчини у организацији Андрагошког центра Словеније. Имали смо прилику да чујемо много примера добре праксе у области неформалног образовања одраслих, много идеја за пројекте и остварили смо многе контакте и познанства са колегама из Андрагошког центра Словеније, из Људских универза широм Словеније,као и са колегама из Босне и Херцеговине, уз жељу свих да наставимо са сарадњом и разменом искуства и примерима добре праксе. Трећег дана мобилности присуствовали смо другом дану Андрагошког колоквија када смо били у прилици да чујемо предавање на тему " Изазови неформалног образовања за одрживо прилагођавање променама" од представника Министарства заштите животне средине и екологије. Упознати смо са последицама глобалног загревања на светском нивоу и стратегијом Словеније до 2030. године и њеном доприносу смањењу емисије гасова ефекта стаклене баште. У наставку колоквија слушали смо предавања на тему "Како неформалним образовањем до бољег прилагођавања на промене у природи" и "Етичка и еколошка савест кроз литературу". Четврти дан мобилности је протекао у знаку музике. ПУМ-овцима је била приређена музичка радионица којој смо присуствовали и ми. Радионица је била едукативна, полазници су могли стећи знања од кретања звука у виду таласа, фреквенцији, до поделе музичких инструмената, врстама музике и на крају свирке и компоновања музике помоћу чаша и пљеска руку. Након радионице имали смо састанак са менторима ПУМ-а и упознати смо са процесом евалуације пројеката од стране Министарства образовања Словеније. Петог дана мобилности, ментори ПУМ-а су осмислили да ми, гости из Србије, преузмемо улогу менторства над полазницима у радионици кулинарства када смо имали прилику да применимо научена знања и вештине о пројектној настави и учењу , када смо уз асистирање полазника и колега из универзе приредили доручак и посластице по рецептима српске традиционалне кухиње. Полазнике смо поделили у 3 групе, свака група је добила свог ментора , наставни листић са упутствима за рад, рецептом и задужењима од куповине потребних намирница до финалног произвида. Били смо похваљени за примењена научена знања и вештине о пројектном учењу, за кулинарске способности и на њихов захтев дали смо им рецепте спремљених јела уз обећање да ће јела уврстити у своје јеловнике. Дакле, осим стручне размене десила се и културолошка размена.