У суботу и недељу, 02.12. и 03.12.2017.године, у просторијама школе одржан је семинар „Школа за све-инклузивно образовање“. Током првог дана семинара, сви присутни су добили прилику да чују детаљне информације о сметњама у развоју- категоријама и карактеристикама развоја и понашања деце са визуелним, аудитивним, говорно- језичким сметњама, затим о деци са интелектуалном ометеношћу, вишеструком ометеношћу и о поремећају понашања код деце, при чему су предавачи упутили опште препоруке наставницима о томе како приступити раду са децом са одређеним сметњама од тога који технички захтеви би требало да буду испуњени, преко модификације и адаптације наставних средстава, принципа предавања итд. Обухваћене су и тешкоће у учењу- њихова манифестација, детекција, дијагностика, као и врста и обим потребне помоћи и подршке. Оба дана семинара су изнети подаци о сметњама у учењу у области језика, праксије и визумоторне способности, затим у области прозодије и комуникационе прагматике, у области пажње и егзекутивних функција. На крају првог дана семинара, кроз радионицу су разрађени методски поступци који се примењују у раду са ученицима са сметњама у развоју, као и методски поступци који се примењују у раду са ученицима са тешкоћама у учењу. Током другог дана семинара, предавачи су нам презентовали шта све подразумева инклузивно образовање, законску регулативу и могућности, а кроз радионицу „Инклузија- за и против“, добили смо прилику да изнесемо ставове на ову тему и чујемо мишљење свих колега. Предавачи су нам изнели и одређене податке о реформи образовања и шта све актуелно образовање на ову тему обухвата, затим о којим категоријама деце се посебно води рачуна у инклузији, о принципима инклузивног образовања. Кроз практичне примере, добили смо прилику да видимо како изгледа индивидуални образовни план, затим методологију израде индивидуалних образовних планова- нивои адаптације, праћење и вредновање имплементације ИОП-а. Разговарало се и о новинама у оцењивању- савременим трендовима и примени у инклузивном образовању. Кроз причу о образовању ученика са сметњама у развоју, чули смо све о томе која је улога наставника о овом процесу, затим који су облици подршке наставницима и како изгледа образовање наставника за рад са ученицима са сметњама у развоју и шта све подразумева стручни тим за инклузивно образовање. Кад је реч о додатној подршци ученицима, пажња је посебно била усмерена на организацију пружања подршке, о томе које су посевбне потребе ученика у образовном процесу, о помоћи стручњака различитих професионалности итд. Кроз радионицу у улози наставника у инклузином образовању, затим радионицу „Школа за све-план подршке“, конкретно смо применили сва сазнања која смо стекли током два дана семинара и разјаснили све недоумице које су се јавиле. Поред запослених у ШООО „Обреновац“, семинару су присуствовале и колеге из ОШ „Посавски партизани“. Предавачи на семинару су били проф. др Снежана Николић, проф. др Данијела Илић-Стошевић, др Снежана Нишевић и Оља Рашковић.