Полазници наше школе на 63. Међународном београдском сајму књига У четвртак, 25. октобра 2018. године, полазници наше школе посетили су 63. Међународни београдски сајам књига под слоганом „Радост читања“ Полазници ШООО „Обреновац” од првог до осмог разреда и мигранти/тражиоци азила били су део редовне сајамске акције „Школски дан“, која промовише читање међу основцима и средњошколцима. Заједно са стручним сарадницима Андријаном Миљковић, Тамаром Танасијевић, Славицом Кузмановић и наставницима Биљаном Милковић и Душицом Ристић , полазници су обишли многобројне штандове највећих домаћих издавача, сазнали који су нови, а који најтраженији наслови на овогодишњем сајму. И уз то су, наравно, купили књиге за себе и своје најдраже. Полазницима је и лепо време ишло на руку, па је сунчано поподне било испуњено причом о књигама, смехом и забавом. |
|
Посета касарни у Обреновцу У четвртак, 18.10.2018. године, посетили смо касарну у Обреновцу где су смештени мигранти/тражиоци азила. Посету су реализовали директор школе Мирјана Гаџић, стручни сарадник Андријана Миљковић и три полазника ШООО „Обреновац“. Кроз касарну и радионицу за обраду предмета од дрвета спровео нас је Азар Кхан, тражилац азила из Пакистана, који је такође полазник наше школе. Циљ посете био је упознавање миграната/тражилаца азила са предностима и могућностима које нуди Школа за основно образовање одраслих „Обреновац“, као и остваривање интеркултуралне размене између полазника школе и миграната/тражилаца азила. |
|
Радионица „Израда предмета од дрвета” У уторак, 23.10.2018. године у просторијама наше школе одржана је креативна радионица „Израда предмета од дрвета”, аутор је Азар Кхан, наш полазник из Пакистана, који је тражилац азила. Радионица је намењена свим полазницима и наставницима који су желели да учествују у прављењу предмета од дрвета. Дрво је један од најстаријих традиционалних материјала који се користили у вајарству, због његове дуготрајности и еластичности. Полазници радионице правили су необичне скулптуре од дрвета на тему птица помоћу ручне тестере, чекића и турпије. Поред дрвета коришћени су и други материјали као што су колаж папир, гума, перје, боје и сл. Учесници су били веома посвећени изради предмета и, уз доста маште, воље, креативности и вредне руке, израдили 15 скулптура. Време је брзо пролетело у пријатној и кретивној атмосфери. |
|
Зид здравља-- септембар и октобар 2018. године |
|
Хемија у служби здраве исхране Наставник хемије, Јованка Рмуш, одржала је 17.10.2018.године предавање под називом „Хемија у служби здраве исхране“ поводом Светског дана хране 2018 . године. Кроз причу о основним врстама хранљивих материја, имали смо прилику да се подсетимо шта су то угљени хидрати, липиди, протеини и витамини, како се деле, која им је структура и како их уносимо у организам. Научили смо који су витамини растворљиви у води, који у мастима и у којим намирницама можемо да пронађемо одређене врсте витамина и минерала. Оно што је најважније било, имали смо прилику да чујемо све о комбинацији хранљивих материја у исхрани. Врло је важно да се приликом уноса хране у организам искомбинују намирнице које су компатибилне међусобно, односно које у комбинацији неће ометати пробаву. Нажалост, данашњу исхрану претежно карактеришу неправилни и недовољно избалансирани оброци, а неправилна исхрана је фактор ризика за настанак различитих обољења. Због ње трпи читав организам, а постоје начини да се веома лако избегну ове компликације променом исхране, или макар бољом комбинацијом намирница. Тако смо научили све што је неопходно о основним ензимским етапама четири хранљиве материје, затим све о комбиновању угљених хидрата и масти, угљених хидрата и протеина. Преостало нам је само да применимо у исхрани нова сазнања и тако допринесемо здравом функционисању организма. |
|
Радионица „За будућност без дискриминације“ У нашој школи је, поводом Дечје недеље, и ове године одржана радионица под називом „За будућност без дискриминације“. Радионицу су осмислили и одржали Славица Кузмановић, Иван Шарчевић, Душица Ристић, Андријана Миљковић и Тамара Танасијевић. У уводном делу радионице сви присутни су се подсетили шта су то права детета, затим шта је то Конвенција о правима детета и која су њена четири принципа. Поред приче о правима деце, причали смо и о томе шта су то обавезе сваког детета и на који начин се оне најбоље остварују. Први задатак је била анкета у којој су полазници заокруживали шта су то права детета, односно шта за сваког од њих значи реч „дискриминација“. На радионици која је уследила, полазници су имали прилику да кроз низ занимљивих фотографија увиде шта значи толеранција, односно да процене о каквој врсти дискриминације је реч, као и да анализирају сваку од представљених ситуација наводећи све њене негативне стране и препознајући модел понашања који искључује било какав вид дискриминације. У последњем задатку су сви присутни, бирајући између18 потпуно различитих профила људи, одлучивали са ким би, а са ким не би делили спаваћа кола на путу по Европи, а одговори су били веома разноврсни. Полазници су се, заједно са својим наставницима, веома забавили решавајући задатке, а уједно и добили прилику да сазнају нешто више о предвиђеној теми, као и једни о другима. |
|
Предавање за представнике Казнено-поправног завода за малолетнике у Ваљеву Захваљујући сарадњи коју успешно остварујемо већ дуг низ година, у петак, 28.09.2018. године, у библиотеци школе је организовано предавање које је имало за циљ да се представници Казнено-поправног завода за малолетнике у Ваљеву упознају са начином рада „Људске универзе Ајдовшчина“ из Словеније- школе којој су у посети биле директор ШООО „Обреновац“, Мирјана Гаџић, наставник биологије, Биљана Милковић, и андрагог школе, Андријана Миљковић, захваљујући пројекту „Интердисциплинарно планирање и увођење пројектне наставе у основну школу за образовање одраслих". Након предавања разговарало се о могућности примене оваквог начина рада у нашим школама, као и у редовном систему школовања. Отворена су и бројна питања везана за подршку ресорног министарства и професионалних удружења. |
|
РАДИОНИЦА „ЗДРАВА ИСХРАНА 1“ У оквиру пројекта „Здрава исхрана“, 26.09.2018.године, Биљана Милковић, наставница биологије; Јованка Рмуш, наставница хемије и Милена Шишић, наставница дигиталне писмености одржале су полазницима школе радионицу „Здрава исхрана 1.“ Пројекат је резултат сарадње наставника и интердисциплинарног планирања у настави. Радионица је замишљена као први корак на путу до финалног рада, тј. ППТ презентације, пирамиде исхране и паноа у холу школе који ће бити презентовани 16.10. 2018. на Светски дан хране. На радионици је доминирала наставна метода истраживачки рад ученика са акцентом на стицање дигиталних компетенција. Указано им је да су дигиталне компетенције компетенције 21. века и ко не овлада истим неће бити успешан у послу којим ће се бавити, као и да су исте потребне у свакодневном животу. Полазници подељени у групе су сами долазили до информација на задата питања из наставног листића. Уз помоћ присутних наставника учили су како да селектују информације до којих долазе и које се нуде у електронском облику и како да издвоје релевантно и суштину. Селектоване информације које су и одговори на задата питања са наставног листића су преузимали у електронском облику и сачували у именованим фасциклама на рачунарима. Исте су пребацили на флеш меморију. Када су сазнали која органска једињења и супстанце се налазе у којим намирницама, преузимали су слике тих намирница са интернета и штампали их у боји. Исте ће бити искоришћене за прављење пирамиде исхране и „модела тањира“ у следећој радионици. Биљана Милковић |
|
Дрво толеранције У оквиру пројекта „Увођење интердисциплинарног планирања и пројектне наставе у ШООО „Обреновац“, месец мај је био посвећен толеранцији, а презентација пројекта „Дрво толеранције“ била је последњег дана школске године у библиотеци школе. На основу рада са полазницима школе уочено је да не разумеју у довољној мери шта значи сам појам толеранција и шта се све под њим подразумева. На наставничком већу, у оквиру актива друштвених наука, као и у оквиру тима за самовредновање, одлучено је да се проблем и појам толеранције обради на свим часовима са различитих аспеката. „Дрво толеранције на зиду толеранције“, представљао је пано на коме су полазници школе заједно са својим наставницима и библиотекаром школе качили појмове који по њима најбоље описују толеранцију. Наставници српског језика, Мирјана Кујовић и Драгана Пејић, написале су скечеве у сарадњи са полазницима и обрадиле ову тему кроз ситуације које су полазницима блиске и свакодневне. Полазници су тада извели два скеча, а ученици шестог разреда: Наташа Марковић , Бојан Недељковић и Мануел Банчић су извели први скеч : Мануел: Звезда, Звезда, Звезда! Бојан: Партизан, Партизан, Партизан! Наташа: Шта је са вама? Урличете?! Нисте ми јасни. Мануел: Идемо на утакмицу. Навијам за Звезду, то је најбољи клуб. Бојан: Шта? Каква Звезда?! Најбољи је Партизан, зато се припази мало, мали. Пази шта причаш! Мануел: Немој ти мени мали. Скрати ту твоју језичину са тим твојим пропалим Партизаном, да којим случајем не попијеш батине! Наташа: Ау, станите, полако. Зар ви нисте добри другари? Сад се свађате ођедном због Звезде И Партизана. Смирите се, будите толерантни. Мануел: Шта да се смирим? Није ми више друг, чим навија за Партизан. Бојан: Ниси ни ти мени друг. Како навијач Звезде може да ми буде друг? Наташа: Смешни сте. То за кога навијате не треба да утиче на ваше пријатељство. Спортски дух подразумева поштовање противника и толеранцију различитости. Мануел: Е, Наташа, у праву си! Играчи различитих клубова се друже међу собом, а ми се свађамо као навијачи. Знаш, Боки, не смета ми уопште више то што навијаш за Партизан. Бојан: Ни мени не смета то што си ти звездаш. Стварно И ја видим да је Наташа у праву. Ма, пусти утакмицу. Нећемо да трошимо паре. Идемо нас троје као три права другара у град на пиће! Ученици шестог разреда, Никола Станковић и Филип Павловић, су извели други скеч: Филип: Никола, шта радиш сутра? Хтео сам да те позовем да одемо на рођендан код једног мог другара. Никола: Дивно, радује ме твој позив. Идем сигурно. Само реци ми код ког твог другара. Филип: Код Абидина. Никола: Ког па сад Абидина? Који ти је тај и где живи? Филип: То је један мој пријатељ Сиријац. Живи у смештају за азиланте, али правиће рођендан у Забрану. Диван је и велики човек. Никола: Ау, Филипе. Зар смемо да идемо на рођендан код њега? Знаш и сам да су у граду стално неки проблем са азилантима. Сад стварно нисам сигуран да ћу ићи. Филип: Никола, те лоше приче о азилантима су тотално нетачне. И они су људи као и ми. Никола: Јесу људи као И ми, алиииии… Филип: Шта ти значи то “али”? Да ли ти знаш да су мени живот спасили азиланти? Одбранили су ме од једне навијачке групе на станици. Међу њима је био и Абидин, с којим сам од тада постао велики пријатељ. Никола: Сад сам се тек збунио. Сви најгоре говоре о азилантима, а теби су спасили живот. Ићи ћу са тобом. Стварно си у праву, не смемо имати предрасуде. Затим је стручни сарадник школе, Андријана Миљковић приказала кратак филм на тему толеранције, а онда су сви заједно говорили о искуству рада на овом пројекту и томе шта све представља толеранција. Каква су била њихова сазнања пре и каква су сада, по завршетку пројекта? На крају презентације, полазници су на папирићима који су представљали листове дрвета још једном написали шта прво помисле када се изговори реч толеранција. |
|
Још један семинар у ШООО: „Дијагностика, превенција и отклањање узрока неуспеха у школском учењу ученика“ У петак и суботу, 27- 28. априла, у библиотеци школе одржан је семинар под називом „Дијагностика, превенција и отклањање узрока неуспеха у школском учењу ученика“. Семинар је осмишљен у циљу потпунијег и ширег упознавање наставника, васпитача и стручних сарадника са могућим чиниоцима школског неуспеха и могућности њиховог дијагностиковања, предупређења и отклањања, а тиме и побољшања квалитета и ефикасности наставе и учења ученика. Осим запослених у нашој школи, семинару су присуствовале и колеге из ОШ „Војвода Путник“ из Рипња, ОШ „Посавски партизани“ из Обреновца и ОШ „Никола Тесла“ из Скеле, а и РТВ „МАГ“ је, овим поводом, направио прилог који можете погледати путем линка: https://www.youtube.com/watch?v=4E2Yl7QDKJg Првог дана педавања предавачи су били Проф. др Борислав Станојловић и Славица Чарапић, школски педагог и обрађене су две теме: 1. Како благовремено дијагностиковати и сагледати узроке школског неуспеха 2. Стратегије превладавања и отклањања узрока неуспеха Истакнута је важност благовремене и ваљане дијагностике кроз анализу елемената педагошке дијагностике који подразумевају распознавање, прикупљање и класификацију података о предмету испитивања, затим примену различитих техника и инструмената у педагошкој дијагностици. Акценат је стављен на дијагностиковање неуспеха у школском учењу како не би дошло до последица неуспешности ученика (губи се поверење у сопствене снаге, долази до повлачења у себе, формирају се одбојни ставови и отпори према школској средини, наставнику, породици, долази до развоја неповољних особина личности ученика...) Одређене су претпоставке за успешно дијагностиковање школског неуспеха, што би требало да допринесе самокорекцији лоших резултата у учењу, афирмацији успешних наставних поступака и активности, мотивацији за учење... Разматрани су аспекти узрока школских неуспеха: психофизичке карактеристике личности ученика, активности и понашање ученика у в-о процесу, фактори школске средине, фактори породичне средине, као и друштвено-економски чиниоци успеха/ неуспеха у школи, соматско-психолошки фактори, затим самопоштовање као фактор успеха/неуспеха... Као најважнија стратегија за превладавање проблема неуспеха у школи наведен је приступ корак по корак- процена реалности циља, затим прецизно одређивање циљева, анализа поступака наставника- позитиван став према грешкама, грешку схватити као нужан корак у процесу учења, поредити ученика са собом, а не са другима, помоћи ученику да се сети ранијих успеха у решавању проблема... Имали смо прилику да чујемо и о креирању наставног процеса и учења на оптималан начин кроз стварање подстицајне атмосфере у учионици и применом других техника. Путем радионице „Најчешћи узроци неуспеха у учењу и уклањање истих“ разрадили смо ову проблематику и потрудили се да пронађемо најбоља могућа решења. Кроз упитник о самовредновању имали смо још једну радионицу- скица идејног пројекта једног аспекта рада изабраног са дате листе на нивоу школе. Подељени у групе, одрадили смо и последњи задатак: процењивање циљева остварености о којима је током семинара причано. Предавачи другог дана семинара су били Проф. др Првослав Јанковић и професор Јелена Криш Пигер, а теме су биле: 1. Фактори школског неуспеха/успеха 2. Улога наставника у мотивисању ученика за већим постигнућима и сопственим компетенцијама Кроз велики број сјајних примера из своје дугогодишње праксе провео нас је професор Јанковић анализирајући школу, породицу и ширу друштвену средину као унутрашње и спољашње факторе школског неуспеха/успеха. Истакнуто је да је најважније доћи до одговора на питање „Како је дошло до неуспеха?“ и анализирати све чиниоце који до тога могу довести. Анализирана је компетентност наставника између теорије и праксе, затим шта је то што је задатак школе, скуп компетенција и како се оне стичу. Добили смо низ вежби кроз које смо практично примењивали све што нам је било представљено током ова два дана семинара- тако смо на дијаграму анализирали ниво сопствене компетенције која подразумева овладаност општим и стручним знањем, затим вештином комуникације и дидактичком методиком кроз досадашње године радног искуства; кроз групну радионицу одрадили смо вежбу „Који су чиниоци школског неуспеха и како их превазићи“ ; навођењем аргумената за и против, анализирали смо три типа понашања : ауторитарно-доминантно, равнодушно-анархично и демократично и шта сваки од њих доноси у раду са ученицима. На крају семинара пажња је посвећена менталним мапама, томе шта оне представљају и каква би њихова примена у настави била, а као последњи задатак на семинару било је цртање мапе ума. Сваки учесник семинара је добио књигу „Основи педагошке дијагностике“, приручник педагошке дијагностике у којој су прецизно разрађење процедуре и технике дијагностиковања тешкоћа ученика у школском учењу, као могућег узрока школског неуспеха, на чијој бази су разрађење стратегије мере и активности предупређивања школског неуспеха и отклањања одређених неуспеха ученика у школском учењу. У циљу побољшања квалитета и ефикасности наставног рада, а тиме отклањања неуспеха у учењу, очекујемо да ће стечено знање на семинару бити адекватно примењено и да ће допринети унапређењу праксе употребом различитих инструмената и техника које су дате како би се тај циљ постигао. |