Полазници ШООО „Обреновац“ на 62. сајму књига у Београду Међународни београдски сајам књига је регионално највећа манифестација посвећена књигама и бави се промоцијом књижевног стваралаштва и образовања, културном разменом са представницима из иностранства и покретањем актуелних књижевних и друштвених питања. Сајам књига сваке године угости најзначајније домаће и бројне иностране писце и издаваче, који представљају своја стара издања и актуелну продукцију. И ове године, 62. Сајам књига посетили су полазници наше школе са наставницима српског језика и књижевности, Мирјаном Кујовић и Јулијаном Јанковић. Полазници су имали прилику да се упознају са најпознатијим домаћим и иностраним издавачима и да, шетњом кроз Сајам, виде како изгледа богат пратећи програм, бројне промоције и презентације, предавања, округли столови и трибине. Посета штандовима бројних издавача била је за полазнике права авантура, јер је у мноштву наслова и занимљивих корица требало пронаћи баш оно што ће, на прави начин, заокупити пажњу и испунити очекивања наших полазника. Сајам књига је посебна прилика да се сви посетиоци присете истинске вредности коју књиге имају а, управо то су ове године учинили и наши полазници заједно са свим осталим ученицима који су током Школског дана посетили Сајам. |
|
Извештај са мобилности из Словеније Пројектом " Интердисциплинарно планирање и увођење пројектне наставе у основну школу за образовање одраслих" на мобилност "посматрање на радном месту" ангажовани су Мирјана Гаџић, Андријана Миљковић и Биљана Милковић, запослене у ШООО „Обреновац“ у периоду од 02.10. до 06.10.2017. у Људској универзи Ајдовшчина у Словенији. Први дан мобилности протекао је радно, почевши са званичним упознавањем са колегама из Људске универзе Ајдовшчина. Упознати смо са начином рада и организације ПУМ-О (пројектно учење младих) - са начелима ПУ (пројектног учења) - шта је ПУ - зашто ПУ - са циљевима образовања програма, циљним групама за укључењем и ПУМ - са дидактичко- методичким упутствима за извођење програма - са процесом укључивања, документацијом и прављењем плана личног развоја и напредовања полазника ПУМ-а - са компетенцијама које полазници стичу кроз пројекте - са предностима пројектног учења - са слабостима пројектног учења - представљен нам је пројекат Урбани врт - присуствовали смо и учествовали у паковању финалних производа (крема, хидролата, зачина) пројекта Урбани врт У наставку радног дана присуствовали смо презентацији Људске универзе Ајдовшчина и упознати смо са њиховим начином рада и пројектима које су остварили, као и са планираним за октобар и новембар 2017. Другог дана мобилности присуствовали смо 21. Андрагошком колоквију у Ајдовшчини у организацији Андрагошког центра Словеније. Имали смо прилику да чујемо много примера добре праксе у области неформалног образовања одраслих, много идеја за пројекте и остварили смо многе контакте и познанства са колегама из Андрагошког центра Словеније, из Људских универза широм Словеније,као и са колегама из Босне и Херцеговине, уз жељу свих да наставимо са сарадњом и разменом искуства и примерима добре праксе. Трећег дана мобилности присуствовали смо другом дану Андрагошког колоквија када смо били у прилици да чујемо предавање на тему " Изазови неформалног образовања за одрживо прилагођавање променама" од представника Министарства заштите животне средине и екологије. Упознати смо са последицама глобалног загревања на светском нивоу и стратегијом Словеније до 2030. године и њеном доприносу смањењу емисије гасова ефекта стаклене баште. У наставку колоквија слушали смо предавања на тему "Како неформалним образовањем до бољег прилагођавања на промене у природи" и "Етичка и еколошка савест кроз литературу". Четврти дан мобилности је протекао у знаку музике. ПУМ-овцима је била приређена музичка радионица којој смо присуствовали и ми. Радионица је била едукативна, полазници су могли стећи знања од кретања звука у виду таласа, фреквенцији, до поделе музичких инструмената, врстама музике и на крају свирке и компоновања музике помоћу чаша и пљеска руку. Након радионице имали смо састанак са менторима ПУМ-а и упознати смо са процесом евалуације пројеката од стране Министарства образовања Словеније. Петог дана мобилности, ментори ПУМ-а су осмислили да ми, гости из Србије, преузмемо улогу менторства над полазницима у радионици кулинарства када смо имали прилику да применимо научена знања и вештине о пројектној настави и учењу , када смо уз асистирање полазника и колега из универзе приредили доручак и посластице по рецептима српске традиционалне кухиње. Полазнике смо поделили у 3 групе, свака група је добила свог ментора , наставни листић са упутствима за рад, рецептом и задужењима од куповине потребних намирница до финалног произвида. Били смо похваљени за примењена научена знања и вештине о пројектном учењу, за кулинарске способности и на њихов захтев дали смо им рецепте спремљених јела уз обећање да ће јела уврстити у своје јеловнике. Дакле, осим стручне размене десила се и културолошка размена. |
|
Међугенерацијска солидарност- пружимо руку једни другима У школи је у четвртак, 05.10.2017., одржано предавање под називом „Међугенерацијска солидарност- пружимо руку једни другима“. Предавање је одржано поводом Дечје недеље која се обележава од другог до осмог октобра. Дечја недеља је на нашим просторима први пут обележена 1934.године и од тада се константно мења и развија, прилагођавајући своје програмске циљеве потребама деце и контексту друштвеног развоја. Циљ предавања је био да се полазници школе, као и сви запослени, упознају са дечјим правима, као и да ова тема свима буде подсетник да је, на националном нивоу, ова година посвећена међугенерацијској солидарности, тако да је Дечја недеља прилика да се подстакне стварање бољих услова за остваривање међугенерацијског разумевања и сарадње у нашем друштву у циљу квалитетног развоја сваког детета, као и да је међугенерацијска солидарност једна од битних вредности живота сваког детета у породици која има унутрашњу стабилност и социјалну сигурност, у којој су сви њени чланови укључени у рад и стварање, свако према својим могућностима. Кроз занимљиве анкете и упоређивање различитих генерацијских погледа на свет, на предавању је истакнут и начин на који се, током Дечје недеље, подржава значај породице и правих породичних вредности у чему незаменљиву улогу има размена знања и искуства деце са одраслим и старијим члановима друштва, као и развој солидарности, емпатије и поштовања старијих припадника нашег друштва. Предавачи су били Славица Кузмановић, библиотекар, Слађана Петровић и Иван Шарчевић, наставници разредне наставе. |
|
„Тесла- од Смиљана до вечности“ У понедељак, 12. јуна 2017.године, у библиотеци школе је одржано предавање на тему:"Тесла- од Смиљана до вечности". Предавање је било подељено на две велике целине његовог живота- у првом делу је представљена прича о Теслином детињству и одрастању у Смиљану, о годинама студија и његовим необичним навикама и ту целину је представила библиотекар школе, Славица Кузмановић. Другим делом предавања обухваћен је његов одлазак за Америку, године његовог рада и живота тамо, као и причу о невероватним достигнућима која су променила свет, а ту целину је представила дирктор школе, Мирјана Гаџић. Никола Тесла је један од најпознатијих светских проналазача и научника у области физике, електротехнике и радиотехнике. Рођен је 10. јула 1856, у селу Смиљан код Госпића, а умро 7. јануара 1943 у Њујорку. Потиче из српске породице из Лике. Био је највећи проналазач прошлог миленијума, а његова највећа заслуга је увођење наизменичне струје у широку употребу. Његови изуми заснивани на наизменичној струји постали су темељ целом даљем развоју електротехнике. Остварио је око хиљаду проналазака и патената: индукциони мотор, трофазни систем за пренос електричне енергије, генератор и трансформатор за струје високе фреквенције (Теслине струје) и друго. Тесла је био и пионир радио-технике тако што је: конструисао високо-фреквентне алтернаторе као основу емисионих радио-станица; произвео непригушене електромагнетне таласе; открио и патентирао принцип резонанције за радио-везе; патентирао систем за бежично управљање и предају знакова на даљину као и много других ствари. Објавио је и низ стручних радова из физике у којима је износио оригиналне идеје које су се касније примењивале. Сви присутни на предавању су имали прилику да уживају у мало познатим детаљима Теслиног живота, кроз године немира и тражења себе до сазревања у генија каквог свет никада није видео. Подсетили смо се свих великих открића и чули причу о неким мање познатим открићима који представљају само део онога чиме се он бавио кроз живот. |
|
Веб алати у настави У среду, 30. маја 2017. године, у ШООО „Обреновац“ је одржано предавање „Веб алати у настави“. Наставник биологије, Биљана Милковић, похађала је семинар „Веб алати у настави биологије“ у организацији Образовно креативног центра и том приликом се упознала са начинима функционисања веб алата и њиховој примени у наставном процесу. Циљ њеног предавања је био да се и наставни кадар школе упозна са принципима рада ових алата и тако добије могућност да их примени у оквиру свог наставног процеса. Веб алати, захваљујући својој практичности, помажу наставницима у организовању и управљању информацијама са интернета, помажу да различити материјали буду лако доступни за коришћење и тако утичу на повећање мотивације и ангажовање ученика чинећи наставни процес лакшим и једноставнијим. Овакав принцип рада подразумева како ефектан и брз, тако и занимљив начин учења. На предавању су представљене три платформе: versal, educaplay и quizlet. Платформе представљају сјајне иновативне начине за представљање наставног садржаја, наставе на више нивоа сложености, програмиране и индивидуалне наставе. Versal.com је платформа за израду интерактвних лекција са могућношћу додавања мапа, видео записа, текста, обележавање слика и има још других могућности. Educaplay пружа могућност израде загонетки, интерактивних мапа, укрштеница, осмосмерки, игара за повезивање појмова и других активности. Quizlet.com је платформа за израду квизова, флеш картица, игара за учење нових стручних термина итд. Помоћу њих наставник израђује занимљиве материјале које ученици примењују приликом решавања задатака, индивидуално, у пару или у групи. На тај начин учење престаје да буде само конзумирање садржаја, одвија се кроз сарадњу и стварање властитог знања уз помоћ разноврсних ресурса. Технологију је неопходно увести у образовни систем да би се на тај начин приближили ученицима, да би их мотивисали за учење и развијали њихове интересе, олакшали им учење и припремили их за целоживотно учење. |
|
Унапређивање наставничке праксе кроз размену професионалних искустава У среду, 10.05.2017.године, у основној школи "Михајло Пупин" у Земуну одржан је стручни скуп под називом "Унапређивање наставничке праксе кроз размену професионалних искустава". Том приликом најпре су представљени резултати ТИМСС 2015, након тога уручена су признања и награде победницима конкурса "Примери добре учитељске праксе" за ову школску годину. Овај скуп орагнизовало је Друштво учитеља Београда, а предавачи су били др Милица Марушић Јаблановић, национални координатор за ТИМСС 2015. и Гордана Стоковић, оцењивач у ТИМСС истраживању. Учитељи школа у Београду искористили су ову прилику да се друже и размењују искуства, али и подрже идеју Друштва учитеља Београда да се што више учитеља укључи и покаже какви креативни радови настају у њиховим учионицама. На конкурс "Примери добре учитељске праксе" стигао је 31 рад, а одлуком стручног жирија и учитељи ШООО “Обреновац”, Слађана Петровић и Иван Шарчевић, добили су похвалницу за свој рад: “Велико слово у писању имена држава, градова и њихових становника.” Ово је значајан успех за нашу школу јер је први пут неко од наставног кадра учество на оваквој врсти скупа. Надамо да це рад бити презентован на Сабору учитеља у јуну када су присутни учитељи из целе Србије јер до сада нису додељиване награде оваквом типу школа, тако да би би наша школа добила прилику да буде представљена и да се колеге ближе упознају са специфичним системом рада који се примењује у оквиру школа за основно образовање одраслих. |
|
9. МАЈ, ДАН ПОБЕДЕ Професор српског језика, Јулијана Јанковић, подсетила нас је причом на борбу за ослобођење Београда, о Миливоју Зарићу, Миладину Петровићу и осталим војницима који су допринели ослобађању града и били део потресне приче о овом периоду. Професор руског језика, Лидија Вулета, изнела је детаље о страшној опсади Лењинграда која је трајала 900 дана, као и о великом броју људи и деце који су дочекали свој крај на улицама Лењинграда покошени глађу, исцрпљеношћу и хладноћом. Читањем страница књиге ” Дневник Тање Савичеве”, кроз причу о Меморијалном Пискаревском гробљу, били смо сведоци најстрашнијег периода људске историје. На равни појединачних судбина и кроз велики број фотографија, сведочанстава и записа, изнета је стварност да је рат донео само разарање, смрт и патњу, а послата је јасна антифашистичка и антиратна порука. Цитат Л.Н. Толстоја најбоље објашњава која је покретачка сила најважнија била у сваком рату, као и у животу. „Победу добија онај ко је чврсто одлучио да је добије.“ Л. Н. Толстој. |
|
Школа кроз објектив Поводом недеље Дана школе, који је прослављен у понедељак, 28.04.2017., у библиотеци школе је организована изложба фотографија под називом „Школа кроз објектив“. ШООО „Обреновац “ обавља своју делатност од 1961. године, и за све ово време велики број запослених је пронашао своје место у оквиру ове образовне институције. Изложба представља приказ претходних година рада у школи и на пунктовима по Србији, прослава и дружења, излета као и свих других активности које су у школи биле организоване. Изложбу је организовао библиотекар школе, Славица Кузмановић уз помоћ наставника разредне наставе Слађане Петровић и Ивана Шарчевића и биће постављена од 27.04.2017.-05.05.2017. С сви запослени и полазници ће добити прилику да се, кроз фотографије и презетацију, врате кроз време, али и да буду део неких будућих приказа историје школе. |
|
Трговина људима У четвртак, 06.04.2017., у просторијама школе је одржано предавање на тему “Трговина људима” . Трговина људима је глобални феномен који погађа све земље – земље у политичкој и економској транзицији, неразвијене земље и земље у развоју, земље у рату и постконфликтне земље. Иако се неке групе чешће појављују као жртве него друге, чињеница је да жртва трговине људима може да буде свако – и мушкарци и жене, и дечаци и девојчице, независно од свог порекла, година, националне припадности, образовања, социјалног статуса или неке друге особине. Током предавања, сви присутни су имали прилику да се детаљно информишу о томе који су најчешћи облици трговине људима, како људи постају жртве трговине, који су системи контроле жртава, затим о уобичајеним предрасудама које се јављају када је реч о трговини људима, као и о свим осталим питањима везаним за ово тему. Испред агенције “АСТРА”, предавач, Ивана Радовић, је приближила свима ову тему и разјаснила све недоумице које се обично јаве када је реч о трговини људима. Кроз примере из своје дугогодишње праксе указала је на то колико је у нашој земљи присутан овај проблем који прати свако друштво без обзира на то на ком ступњу развоја се налази. |
|
„Милутин Миланковић, путник кроз васиону и време“ У четвртак, 22.12.,2016. године, у просторијама ШООО „Обреновац“, одржано је предавање на тему „Милутин Миланковић, путник кроз васиону и време“. Милутин Миланковић је један од најчувенијих српских научника, а НАСА га је уврстила у 15 највећих умова свих времена који су проучавали Земљу. Био је први српски доктор техничких наука. У сферу његових интересовања спадале су: математика, астрономија, климатологија, геофизика, геологија, географија и грађевинарство. Присутни на предавању су имали прилику да чују занимљивости везане за његов рад и дело, као и приче из живота и да се упознају са једним од највећих српских умова чије теорије се користе у научним круговима широм света. Предавање је одржала Мирјана Гаџић, директор школе. |