ШКОЛА ЗА ОСНОВНО ОБРАЗОВАЊЕ ОДРАСЛИХ "Обреновац"
ЗНАЊЕ ЈЕ МОЋ
  • Библиотека
  • О школи
  • Почетна
  • Галерија
  • Еразмус+
  • Летопис
  • Важна документа
  • Контакт

Мени

  • Почетна
  • Вести
  • Запослени
  • Организација рада
  • Пројекти
  • Успешни ученици
  • Ђачки кутак
  • Распоред школског звона
  • Преузимање
  • Календар
  • Летопис

Предмети

  • Српски језик
  • Енглески језик
  • Историја
  • Физика
  • Математика
  • Биологија
  • Хемија
  • Одговорно живљење у грађанском друштву
  • Дигитална писменост
  • Предузетништво
  • Географија
  • Примењене природне науке
  • Основне животне вештине
  • Материјал за полазнике II и III циклуса
  • Материјал за полазнике I циклуса

Мото школе

Школа отворених врата - 

нова шанса за боље сутра!


Банери




embed_badge





Претрага




Анкета

Како сте сазнали за нашу школу?

Преко пријатеља
Преко интернета
На неки други начин


Резултати

Вести

  • ОБАВЕШТЕЊЕ О ПОЧЕТКУ ШКОЛСКЕ ГОДИНЕ

    29. Avgust 2025 16:35Обавештавамо полазнике да нова школска година почиње у понедељак 1.септембра 2025. године. Настава се организује свакодневно у школи кроз непосредан образовно – васпитни рад. Настава се одвија у три смене:
    • Полазници II циклуса  ( V - VI раз.) наставу ће похађати  пре подне (од 08.00 часова)
    • Полазници I циклуса  ( I – IV раз.)  наставу ће похађати у међусмени (од 11.00 часова)   
    • Полазници III циклуса (VII -VIII раз.) наставу ће похађати после подне  (од 13.30 часова)
    Срећан и успешан почетак!
  • ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА ПОЛАЗНИКЕ 8. РАЗРЕДА – ЗАВРШНИ ИСПИТ

    20. Jun 2025 12:00Завршни  испит полажу сви полазници осмог разреда, који стичу основно образовање у складу са законом којим се уређује образовање одраслих.

    ЗАВРШНИ ИСПИТ СЕ ПОЛАЖЕ ЈЕДАН  ДАН  И ТО  У  ПОНЕДЕЉАК  23.06.2025.  од  09.00  до  11.00  часова
     
    Завршно тестирање ће бити спроведено у основној школи "Јефимија"  ул. Краља Милутина 3,  Ројковац у Обреновцу 
     
    - Моле се полазници да у школу дођу најкасније до  8.00 часова 
    - На испит полазник треба да понесе личну карту или пасош.

    - Полазници који не знају где се налази ош "Јефимија"  могу доћи у матичну школу –  Милоша Обреновића 143  у  7.30 часова, где ће их чекати дежурни наставник.

Календар

Септембар 2025
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930


Администрација






Људска универза Ајдовшчина- искуства са пројекта о мобилности

У четвртак, 02.11.2017. године, у библиотеци школе је организовано предавање које је имало за циљ да се запослени школе упознају са начином рада „Људске универзе Ајдовшчина“ из Словеније- школе којој су у посети биле директор ШООО „Обреновац“, Мирјана Гаџић, наставник биологије, Биљана Милковић, и андрагог школе, Андријана Миљковић, захваљујући пројекту „Интердисциплинарно планирање и увођење пројектне наставе у основну школу за образовање одраслих". На почетку предавања добили смо увид у то колико се разликује систем рада у школама у Словенији у односу на систем рада у школама у Србији и колико се значајно разликују бројке када је реч о одраслима са незавршеном основном школом. Сазнали смо какве програме примењују колеге у Словенији када је о образовању одраслих реч, па смо тако имали прилику да добијемо информације о, између осталог, Центру за самостално учење, Студијским круговима, Центру за међугенерацијско учење, Програму за запослене људе, ПУМ-у (Пројектном учењу младих одраслих особа), Горшка мултигенерацијском центру који, рецимо, представља централно подручје социјализације у локалном окружењу чији је циљ превенција преласка маргинализованих група у социјалну искљученост и сиромаштво. У оквиру овог центра сви они имају прилику да добију корисне информације о свим суштинским питањима, затим да прошире друштвене мреже, да се укључе у различите активности итд. Програми су различити, али дају могућност образовања за све заинтересоване кроз подстицање активног учешћа у друштву тако што подразумевају бесплатан облик неформалног учења одраслих које се одвија кроз размену знања, вештина и искустава међу учесницима групе и појединачно са менторима програма, затим промовисање међугенерацијске сарадње уз организоване и стручно подржане могућности за размену искустава и знања; дружење и активно слободно време, курсеви језика за путнике, друштвене вечери, планинарење (активно дружење суседних села), драма група, вежбање... Највише пажње је било посвећено пројекту ПУМ (Пројектно учење младих) -програм неформалног образовања настао у Словенији због смањења социјалне искључености најугроженијих група младих. Циљ је научити како се учи, формирати вештину иницијативности (самоиницијативно деловање) и предузетништва. Пројекат је замишљен да буде на добровољној основи и подразумева план личног развоја који се може мењати током времена предвиђеног за трајање. Програм се завршава када полазник савлада све планирамо, односно највећи део тога. Дефинишу се циљеви којима ће учесник у пројекту да стреми, као и рок за постизање истих. Дакле, имамо личне циљеве, као и циљеве на нивоу групе, а затим се одређује основни циљ пројекта, циљеви имплементације... Да би се полазници мотивисали, присутан је тимски рад који се заснива на лојалности, поверењу и интеракцији међу члановима. Присутан је индивидуални рад, као и рад у малим групама, примењују се формална предавања, рад на терену, онлајн алати са мултимедијалним изворима... Сваки програм је предвиђен за појединца и његове потребе и циљ му је подизање самопоуздања полазника. Кроз кратак филм који смо погледали, добили смо могућност да сагледамо како један такав пројекат тамо изгледа- пројекат „Урбани врт“. Дакле, од обичне њиве коју су полазници од општине добили да преуреде, добијен је врт са зачинским биљем чијом су обрадом добијене креме, хидролати, зачинска со, да би у последњој фази све производе полазници сами паковали. Током 6 месеци трајања пројекта, поред младих који су полазници програма Људске универзе и њихових ментора, у рад су били укључени и техничари који су им објаснили процес производње, затим полазници неких других програма (Међугенерацијски центар) и сама општина. Акценат се ставља на неформално- неформални односи и формалан рад; ментори нису наставници већ мотиватори; индивидуализован приступ и рад, а све то са циљем да би полазници формално били укључени у друштво. Дакле, неформалан рад кроз дневне/месечне и вишемесечне радионице води ка остварењу великих и малих формалних пројеката уз подизање мотивације полазника чиме се ради на оснаживању читаве заједнице јер постоји повезаност потреба полазника и локалне заједнице која се реализује кроз заједничку сарадњу. Наше колегинице су присуствовале и андрагошком семинару „Оспособљавање одраслих за изазове 21. века“ где је акценат још једном стављен на развојно образовање кроз развој и повезивање унутар локалне заједнице. На крају се поставља питање како најбоље применити искуства стечена у оквиру њиховог неформалног програма рада у наше формално образовање? За почетак, стављајући акценат на неформалан приступ испланирати пројекте на нивоу једног часа, недеље или месеца, и покушати са применом принципа рада ментора из Словеније. Затим, направити план о обради одређене заједничке теме у оквиру различитих предмета и заокружити је једним заједничким часом или тако тако што одређене елементе неке теме сваки наставник одради појединачно на свом часу, па заокружити све заједничком целина у виду презентације, кратког филма... Остаје нам могућност да малим корацима кренемо са применом нових искустава и метода рада и да у пракси оценимо да ли и у коликој мери имају позитиван пријем код наших полазника како би, у неком тренутку у будућности, добили прилику да имплементирамо неки од већих пројеката по угледу на колеге из Словеније.

Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај