14. Maj 2025 18:22 Математика је кључ за целокупно људско знање. Леонард Ојлер
„Мај месец математике”, један је од највећих научнопопуларних догађаја у Србији. Циљ манифестације је да покаже да математика нипошто није дисциплина које се треба плашити, и да математика није баук. Циљ је да се математика приближи онима који нису свесни да је она свуда око нас у најразличитијим областима науке, привреде, у медицини и здравству. Овогодишња манифестација „Мај месец математике” окупиће љубитеље науке под слоганом „Спојени математиком”.
У фокусу ће се наћи жене научнице и њихов допринос у областима технологије, инжењерства и математике.
Наставници математике са полазницима школе израдили су пано посвећен овој манифестацији. Пано ће наредних дана полазнике школе свакодневно подсећати на значај математике у савременом образовању и свакодневном животу.
24. April 2025 17:11У четвртак 24.4.2025. године прославили смо 64. рођендан наше школе.
Присутне полазнике, наставнике и госте, срдачно је поздравио директор школе Милош Јордановић.
Преко видео бима приказан је кратки филм о постанку и раду наше Школе. Филм је припремила и реализовала Душица Ристић наставница српског језика.
У библиотеци школе отворена је изложба фотографија под називом „Поглед у Школу “. Изложба је у мањем обиму презентација свега онога штa се у школи радило у последње две године.
Дан школе је прилика када сумирамо свој рад и постигнућа током школске године, којим потврђујемо значај нашег постојања и позива који сви обављамо са доста стрпљења и љубави.
Након лепог, веселог дана приређен је пригодан коктел за све госте и запослене
Широм света данас се обележава Међународни дан писмености. УНЕСКО је 17. новембра 1965. прогласио 8. септембар Међународним даном писмености. Овај празник први пут је обележен 1966год. Његов циљ је да се истакне важност писмености за појединце, заједнице и друштва.
Писменост представља једно од основних људских права, али и предуслов за информисање и остваривање свих осталих права.
Око 16,1% светског становништва је неписмено, односно око 900 милиона људи. Разлози за то су многобројни, а у већини случајева непосредни узрок је недоступност образовних установа.
У Србији има око 850.000 функционално неписмених становника, или нешто мање од 14 одсто популације без дана школе или са неколико разреда основне школе. Потпуно неписмених у Србији има више од 165.000. Са друге стране са високим образовањем у Србији је нешто више од 650.000 становника што је скоро 11 одсто.
Међутим, писменост не подразумева само да особа зна сва слова и да уме да се потпише, већ и да ли може да употреби своје знање у свакодневном животу: да разуме прочитани текст, напише захтев, молбу или други документ, као што је на пример пословно писмо. Стога је 1970. године озваничен и термин функционална неписменост, који означава особу, која зна да чита и пише, али то не може да примени на разумевање текста или на пример на попуњавање уплатнице на шалтеру поште или банке.
Више од 50 одсто становништва Србије је компјутерски неписмено. Дигиталне вештине неопходне су за обављање пословних задатака, али и коришћење услуга као што су е-управа или е-трговина.
Резултати ПИСА истраживања указују на то да ученици не познају довољно свој језик, сричу док читају и не разумеју прочитано. Другим речима, око 35% деце у Србији је функционално неписмено. Један од разлога треба тражити и у употреби скраћеница и страних речи у дигиталној комуникацији, али и у недовољном броју прочитаних књига. У данашње време чак и вишетомна лектира се чита у виду препричаних издања на једноцифреном броју страна.
Стога, читајте, пишите, разговарајте што више са члановима породице, рођацима, пријатељима, познаницима и колегама. Негујте свој језик како бисте уживали у свим правима која вам припадају.