ШКОЛА ЗА ОСНОВНО ОБРАЗОВАЊЕ ОДРАСЛИХ "Обреновац"
ЗНАЊЕ ЈЕ МОЋ
  • Библиотека
  • О школи
  • Почетна
  • Галерија
  • Еразмус+
  • Летопис
  • Важна документа
  • Контакт

Мени

  • Почетна
  • Вести
  • Запослени
  • Организација рада
  • Пројекти
  • Успешни ученици
  • Ђачки кутак
  • Распоред школског звона
  • Преузимање
  • Календар
  • Летопис

Предмети

  • Српски језик
  • Енглески језик
  • Историја
  • Физика
  • Математика
  • Биологија
  • Хемија
  • Одговорно живљење у грађанском друштву
  • Дигитална писменост
  • Предузетништво
  • Географија
  • Примењене природне науке
  • Основне животне вештине
  • Материјал за полазнике II и III циклуса
  • Материјал за полазнике I циклуса

Мото школе

Школа отворених врата - 

нова шанса за боље сутра!


Банери




embed_badge





Претрага




Анкета

Како сте сазнали за нашу школу?

Преко пријатеља
Преко интернета
На неки други начин


Резултати

Вести

  • МАЈ МЕСЕЦ МАТЕМАТИКЕ: „СПОЈЕНИ МАТЕМАТИКОМ”

    14. Maj 2025 18:22                    Математика је кључ за целокупно људско знање.
                                                                            Леонард Ојлер
    „Мај месец математике”, један је од највећих научнопопуларних догађаја у Србији. Циљ манифестације је да  покаже да математика нипошто није дисциплина које се треба плашити, и да математика није баук. Циљ је да се математика  приближи  онима који нису свесни да је она свуда око нас у најразличитијим областима науке, привреде, у медицини и здравству. Овогодишња манифестација „Мај месец математике” окупиће љубитеље науке под слоганом „Спојени математиком”.

    У фокусу ће се наћи жене научнице и њихов допринос у областима технологије, инжењерства и математике.                                                                                                                                                                                                                                                                   
    Наставници математике са полазницима школе израдили су пано посвећен овој манифестацији. Пано ће наредних дана полазнике школе свакодневно подсећати на значај математике у савременом образовању и свакодневном животу.
  • ПРОСЛАВА ДАНА ШКОЛЕ 2025.

    24. April 2025 17:11У четвртак 24.4.2025. године  прославили смо 64. рођендан наше школе.
    Присутне полазнике, наставнике и госте, срдачно је поздравио директор школе Милош Јордановић.
    Преко видео бима приказан је кратки филм о постанку и раду наше Школе. Филм је припремила и реализовала Душица Ристић наставница српског језика.
    У библиотеци школе отворена је изложба фотографија под називом „Поглед у Школу “. Изложба је у мањем обиму презентација свега онога штa се у школи радило у последње две године.
    Дан школе је прилика када сумирамо свој рад и постигнућа током школске године, којим потврђујемо значај нашег постојања и позива који сви обављамо са доста стрпљења и љубави. 
    Након лепог, веселог дана приређен је пригодан коктел за све госте и запослене
     
     

Календар

Јун 2025
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930


Администрација






Људска универза Ајдовшчина- искуства са пројекта о мобилности

Датум: 06. Novembar 2017 02:38 Категорија: Вести

У четвртак, 02.11.2017. године, у библиотеци школе је организовано предавање које је имало за циљ да се запослени школе упознају са начином рада „Људске универзе Ајдовшчина“ из Словеније- школе којој су у посети биле директор ШООО „Обреновац“, Мирјана Гаџић, наставник биологије, Биљана Милковић, и андрагог школе, Андријана Миљковић, захваљујући пројекту „Интердисциплинарно планирање и увођење пројектне наставе у основну школу за образовање одраслих".

На почетку предавања добили смо информације о функционисању људских универзи у Словенији и различитим видовима образовања одраслих у односу на систем рада у школама у Србији и колико се значајно разликују бројке када је реч о одраслима са незавршеном основном школом. Сазнали смо  какве програме примењују колеге у Словенији када је о образовању одраслих реч, па смо тако имали прилику да добијемо информације о, између осталог,  Центру за самостално учење, Студијским круговима, Центру за међугенерацијско учење,
Програму за запослене људе, ПУМ-у (Пројектном учењу младих одраслих особа), Горшка мултигенерацијском центру који, рецимо, представља централно подручје социјализације у локалном окружењу чији је циљ превенција преласка маргинализованих група у социјалну искљученост и сиромаштво. У оквиру овог центра сви они имају прилику да добију корисне информације о свим суштинским питањима, затим да прошире друштвене мреже, да се укључе у различите активности итд.  

Програми су различити, али дају могућност образовања за све заинтересоване кроз подстицање активног учешћа у друштву тако што подразумевају бесплатан облик неформалног учења одраслих које се одвија кроз размену знања, вештина и искустава међу учесницима групе и појединачно са менторима програма, затим промовисање међугенерацијске сарадње уз организоване и стручно подржане могућности за размену искустава и знања; дружење и активно слободно време, курсеви језика за путнике, друштвене вечери, планинарење (активно дружење суседних села), драма група, вежбање...

Највише пажње је посвећено пројекту ПУМ (Пројектно учење младих) -програм неформалног образовања настао у Словенији због смањења социјалне искључености најугроженијих група младих.  Циљ је научити како се учи, формирати вештину иницијативности (самоиницијативно деловање) и предузетништва. Пројекат је замишљен да буде на добровољној основи и подразумева план личног развоја који се може мењати током времена предвиђеног за трајање. Програм се завршава када полазник испуни планиране циљеве. Дефинишу се циљеви којима ће учесник у пројекту да стреми, као и рок за постизање истих. Дакле, имамо личне циљеве, као и циљеве на нивоу групе, а затим се одређује основни циљ пројекта, циљеви имплементације... Да би се полазници мотивисали, присутан је тимски рад који се заснива на лојалности, поверењу и интеракцији међу члановима. Присутан је индивидуални рад, као и рад у малим групама, примењују се предавања, рад на терену, онлајн алати са мултимедијалним изворима... Сваки програм је предвиђен за појединца и његове потребе и циљ му је подизање самопоуздања полазника.

Кроз кратак филм који смо погледали, добили смо могућност да сагледамо како један такав пројекат тамо изгледа- пројекат „Урбани врт“. Дакле, од обичне њиве коју су полазници од општине добили да преуреде, добијен је врт са зачинским биљем чијом су обрадом добијене креме, хидролати, зачинска со, да би у последњој фази  све производе полазници сами паковали. Током 6 месеци трајања пројекта, поред младих који су полазници програма Људске универзе и њихових ментора, у рад су били укључени и техничари који су им објаснили процес производње, затим полазници неких других програма (Међугенерацијски центар) и сама општина.

Акценат се ставља на неформално- неформални односи и формалан рад; ментори нису наставници већ мотиватори; индивидуализован приступ и рад, а све то са циљем да би полазници формално били укључени у друштво. Дакле, неформалан рад кроз дневне/месечне и вишемесечне радионице води ка остварењу великих и малих формалних пројеката уз подизање мотивације полазника чиме се ради на оснаживању читаве заједнице јер постоји повезаност потреба полазника и локалне заједнице која се реализује кроз заједничку сарадњу.

Наше колегинице су присуствовале и андрагошком семинару „Оспособљавање одраслих за изазове 21. века“ где је акценат још једном стављен на развојно образовање кроз развој и повезивање унутар локалне заједнице.

На крају се поставља питање како најбоље применити искуства стечена у оквиру њиховог неформалног програма рада у наше формално образовање? За почетак, стављајући акценат на неформалан приступ испланирати пројекте на нивоу једног часа, недеље или месеца, и покушати са применом принципа рада ментора из Словеније. Затим, направити план о обради одређене заједничке теме у оквиру различитих предмета и заокружити је једним заједничким часом или тако тако што одређене елементе неке теме сваки наставник одради појединачно на свом часу, па заокружити све заједничком целина у виду презентације, кратког филма...

Остаје нам могућност да малим корацима кренемо са применом нових искустава и метода рада и да у пракси оценимо да ли и у коликој мери имају позитиван пријем код наших полазника како би, у неком тренутку у будућности, добили прилику да имплементирамо неки од већих пројеката по угледу на колеге из Словеније.









































Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај