ШКОЛА ЗА ОСНОВНО ОБРАЗОВАЊЕ ОДРАСЛИХ "Обреновац"
ЗНАЊЕ ЈЕ МОЋ
  • Библиотека
  • О школи
  • Почетна
  • Галерија
  • Еразмус+
  • Летопис
  • Важна документа
  • Контакт

Мени

  • Почетна
  • Вести
  • Запослени
  • Организација рада
  • Пројекти
  • Успешни ученици
  • Ђачки кутак
  • Распоред школског звона
  • Преузимање
  • Календар
  • Летопис

Предмети

  • Српски језик
  • Енглески језик
  • Историја
  • Физика
  • Математика
  • Биологија
  • Хемија
  • Одговорно живљење у грађанском друштву
  • Дигитална писменост
  • Предузетништво
  • Географија
  • Примењене природне науке
  • Основне животне вештине
  • Материјал за полазнике II и III циклуса
  • Материјал за полазнике I циклуса

Мото школе

Школа отворених врата - 

нова шанса за боље сутра!


Банери




embed_badge





Претрага




Анкета

Како сте сазнали за нашу школу?

Преко пријатеља
Преко интернета
На неки други начин


Резултати

Вести

  • МАЈ МЕСЕЦ МАТЕМАТИКЕ: „СПОЈЕНИ МАТЕМАТИКОМ”

    14. Maj 2025 18:22                    Математика је кључ за целокупно људско знање.
                                                                            Леонард Ојлер
    „Мај месец математике”, један је од највећих научнопопуларних догађаја у Србији. Циљ манифестације је да  покаже да математика нипошто није дисциплина које се треба плашити, и да математика није баук. Циљ је да се математика  приближи  онима који нису свесни да је она свуда око нас у најразличитијим областима науке, привреде, у медицини и здравству. Овогодишња манифестација „Мај месец математике” окупиће љубитеље науке под слоганом „Спојени математиком”.

    У фокусу ће се наћи жене научнице и њихов допринос у областима технологије, инжењерства и математике.                                                                                                                                                                                                                                                                   
    Наставници математике са полазницима школе израдили су пано посвећен овој манифестацији. Пано ће наредних дана полазнике школе свакодневно подсећати на значај математике у савременом образовању и свакодневном животу.
  • ПРОСЛАВА ДАНА ШКОЛЕ 2025.

    24. April 2025 17:11У четвртак 24.4.2025. године  прославили смо 64. рођендан наше школе.
    Присутне полазнике, наставнике и госте, срдачно је поздравио директор школе Милош Јордановић.
    Преко видео бима приказан је кратки филм о постанку и раду наше Школе. Филм је припремила и реализовала Душица Ристић наставница српског језика.
    У библиотеци школе отворена је изложба фотографија под називом „Поглед у Школу “. Изложба је у мањем обиму презентација свега онога штa се у школи радило у последње две године.
    Дан школе је прилика када сумирамо свој рад и постигнућа током школске године, којим потврђујемо значај нашег постојања и позива који сви обављамо са доста стрпљења и љубави. 
    Након лепог, веселог дана приређен је пригодан коктел за све госте и запослене
     
     

Календар

Јун 2025
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930


Администрација






„Опасност од оружја и експлозивних направа у школама“

Датум: 17. Decembar 2017 10:24 Категорија: Вести

У четвртак, 07.12.2017. године, у просторијама школе одржано је предавање   „Опасност од оружја и експлозивних направа у школама“ као сумирање предавања са 3.  Међународне научно-стручне конференције  „Безбедност и кризни менаџмент –теорија и пракса, Безбедност за будућност 2017“ које је одржано у Обреновцу  28.-29.09.2017.

На предавању су изнети етички аспекти безбедности у школама и као највећи проблем је изнето вршњачко насиље и наведено је шта је све потребно учинити у једној образовној установи по питању безбедности од вршњачког насиља и уопште од насиља.
Као мере безбедности наведене су мере превенције и мере интервенције.

Под мерама превенције подразумева се упознавање са правном регулативом, општим и посебним протоколом, затим усклађивање постојећих аката установе; израда Програма за заштиту деце/ученика од насиља (превентивне и интервентне мере);  дефинисање улога и одговорности у примени процедура и поступака; развијање и неговање богатства различитости и културе понашања у оквиру васпитно- образовних активности; организовање обука за ненасилну комуникацију и конструктивно решавање конфликата; организовање разговора, трибина, представа, изложби о заштити деце/ученика од насиља; дефинисање  правила понашања и последице кршења правила понашања; развијање вештина ефикасног реаговања у ситуацијама насиља; умрежавање свих кључних носилаца превенције насиља (Савет родитеља, Школски одбор, Наставничко веће, Ученички парламент) итд.

Као мере интервенције наведене су усклађена и доследна примена утврђених поступака и процедура у ситуацијама насиља; сарадња са релевантним службама; континуирано евидентирање случајева насиља; праћење и вредновање врста и учесталости асиља путем истраживања, запажања и провера; подршка деци која трпе насиље; рад са децом која врше насиље; оснаживање деце која су посматрачи насиља за конструктивно реаговање; саветодавни рад са родитељима итд.

Детаљно су објашњена и сва три нивоа насиља и шта сваки од њих подразумева, односно какве се све мере предузимају и које инситуције/појединци се укључују за решавање проблемских ситуација које су окарактерисане као одређени ниво насиља.
Анализиране су конкретне проблемске ситуације које су се догодиле у другим школама, и расправљало о могућим решењима за дате ситуације.

На предавању је изнето и тумачење закона о оружју и муницији, односно шта се све подразумева под појмом оружје, ватрено оружје, хладно оружје и минско-експлозивна средства.

Посебно је наглашена опасност од коришћења забавне пиротехнике и последице које се могу јавити приликом њихове употребе.

Добили смо и информацију да је током 2013. и 2014. године спроведено истраживање у Србији на узорку од 1344 ученика основних (седмог и осмог разреда) и средњих школа (од првог до четвртог разреда) у Београду и Новом Саду. Истраживање у Србији је резултат сарадње Факултета за специјалну едукацију и рехабилитацију Универзитета у Београду и Виктимолошког друштва Србије. Реализовано је у склопу пројекта који финансира Министарство просвете, науке и технолошког развоја.  Истраживање показује да је степен делинквентног понашања веома висок (притом се мисли на писање графита, вандализам, ношење оружја, туче, крађе, злостављање животиња, конзумирање алкохола и наркотика). У прилог томе говори и чињеница да 40,8 % деце у школу носи хладно оружје и то ради сопствене заштите, док 10 % с ножем, палицом, ланцем дође у школу с немером да некога нападне, што све заједно представља веома узнемирујућ податак.

Као решење проблема деликвентног понашања ученика, наведене су улоге сваког члана друштва посебно у процесу сузбијања деликветног понашања и развијања свести код деце о томе колику опасност представља поседовање било какве врсте оружја.
Па тако улога наставника, као самосталне индивидуе, подразумева праћење  ученика и уочавање проблема у понашању појединца: бежање са часова, туча, склоност ка лошем понашању.
Улога тима, као унутрашње заштитине мере, подразумева разговоре, предузимање одговарајућих васпитно-казнених мера и позивањеродитеља (разредни старешина, директор, педагог, андрагог, психолог).
Када је реч о институцијама као спољашњој заштитној мрежи, свака категорија има веома важну улогу-  родитељи би, између осталог, требало да развијају позитивну породичну атмосферу и да чувају оружје ван домашаја деце, затим да прате њихово кретање, као и да контролишу трошење џепарца. Улога министарства је помоћ и подршка, затим контрола ситуације и одржавање различитих тематских предавања која би помогла у искорењавању проблема, односно његовог свођења на минимум. Улога медија подразумева едукативне програме и емисије, као и позитивне и поучне сервисне информације. Улога државе се огледа у контроли медија, санкционисање вандалског понашања.

Примена свих ових корака довела би до решења проблема и подигла функционисање државе на један виши, бољи ниво у ком не би било места за коришћење оружја од стране деце у њиховом млађем узрасту, а касније  и  као зрелих и одраслих индивидуа.

Предавање су одржали наставник српског језика и књижевности, Мирјана Кујовић, и наставник географије, Милош Јордановић.



















Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај