ШКОЛА ЗА ОСНОВНО ОБРАЗОВАЊЕ ОДРАСЛИХ "Обреновац"
ЗНАЊЕ ЈЕ МОЋ
  • Библиотека
  • О школи
  • Почетна
  • Галерија
  • Еразмус+
  • Летопис
  • Важна документа
  • Контакт

Мени

  • Почетна
  • Вести
  • Запослени
  • Организација рада
  • Пројекти
  • Успешни ученици
  • Ђачки кутак
  • Распоред школског звона
  • Преузимање
  • Календар
  • Летопис

Предмети

  • Српски језик
  • Енглески језик
  • Историја
  • Физика
  • Математика
  • Биологија
  • Хемија
  • Одговорно живљење у грађанском друштву
  • Дигитална писменост
  • Предузетништво
  • Географија
  • Примењене природне науке
  • Основне животне вештине
  • Материјал за полазнике II и III циклуса
  • Материјал за полазнике I циклуса

Мото школе

Школа отворених врата - 

нова шанса за боље сутра!


Банери




embed_badge





Претрага




Анкета

Како сте сазнали за нашу школу?

Преко пријатеља
Преко интернета
На неки други начин


Резултати

Вести

  • ОБАВЕШТЕЊЕ О ПОЧЕТКУ ШКОЛСКЕ ГОДИНЕ

    29. Avgust 2025 16:35Обавештавамо полазнике да нова школска година почиње у понедељак 1.септембра 2025. године. Настава се организује свакодневно у школи кроз непосредан образовно – васпитни рад. Настава се одвија у три смене:
    • Полазници II циклуса  ( V - VI раз.) наставу ће похађати  пре подне (од 08.00 часова)
    • Полазници I циклуса  ( I – IV раз.)  наставу ће похађати у међусмени (од 11.00 часова)   
    • Полазници III циклуса (VII -VIII раз.) наставу ће похађати после подне  (од 13.30 часова)
    Срећан и успешан почетак!
  • ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА ПОЛАЗНИКЕ 8. РАЗРЕДА – ЗАВРШНИ ИСПИТ

    20. Jun 2025 12:00Завршни  испит полажу сви полазници осмог разреда, који стичу основно образовање у складу са законом којим се уређује образовање одраслих.

    ЗАВРШНИ ИСПИТ СЕ ПОЛАЖЕ ЈЕДАН  ДАН  И ТО  У  ПОНЕДЕЉАК  23.06.2025.  од  09.00  до  11.00  часова
     
    Завршно тестирање ће бити спроведено у основној школи "Јефимија"  ул. Краља Милутина 3,  Ројковац у Обреновцу 
     
    - Моле се полазници да у школу дођу најкасније до  8.00 часова 
    - На испит полазник треба да понесе личну карту или пасош.

    - Полазници који не знају где се налази ош "Јефимија"  могу доћи у матичну школу –  Милоша Обреновића 143  у  7.30 часова, где ће их чекати дежурни наставник.

Календар

Септембар 2025
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930


Администрација






Још један семинар у ШООО: „Дијагностика, превенција и отклањање узрока неуспеха у школском учењу ученика“

Датум: 03. Maj 2018 21:53 Категорија: Вести

У петак и суботу, 27- 28. априла, у библиотеци школе одржан је семинар под називом „Дијагностика, превенција и отклањање узрока неуспеха у школском учењу ученика“.

Семинар је осмишљен у циљу потпунијег и ширег упознавање наставника, васпитача и стручних сарадника са могућим чиниоцима школског неуспеха и могућности њиховог дијагностиковања, предупређења и отклањања, а тиме и побољшања квалитета и ефикасности наставе и учења ученика. 

Осим запослених у нашој школи, семинару су присуствовале и колеге из ОШ „Војвода Путник“ из Рипња, ОШ „Посавски партизани“  из Обреновца и ОШ „Никола Тесла“ из Скеле, а  РТВ „МАГ“ је, овим поводом,  направио прилог који можете погледати путем линка: Семинар у ШООО "Обреновац"

Првог дана педавања предавачи су били Проф. др Борислав Станојловић и Славица Чарапић, школски педагог и обрађене су две теме:

  1. Како благовремено дијагностиковати и сагледати узроке школског неуспеха
  2. Стратегије превладавања и отклањања узрока неуспеха

Истакнута је важност  благовремене и ваљане дијагностике кроз анализу елемената педагошке дијагностике који подразумевају распознавање, прикупљање и класификацију података о предмету испитивања, затим примену различитих техника и инструмената у педагошкој дијагностици. Акценат је стављен на дијагностиковање неуспеха у школском учењу како не би дошло до последица неуспешности ученика (губи се поверење у сопствене снаге,  долази до повлачења у себе, формирају се одбојни ставови и отпори према школској средини, наставнику, породици, долази до развоја неповољних особина личности ученика...)

Одређене су претпоставке за успешно дијагностиковање школског неуспеха, што би требало да допринесе самокорекцији лоших резултата у учењу, афирмацији успешних наставних поступака и активности, мотивацији за учење...

Разматрани су аспекти узрока школских неуспеха: психофизичке карактеристике личности ученика, активности и понашање ученика у в-о процесу, фактори школске средине, фактори породичне средине, као и друштвено-економски чиниоци успеха/ неуспеха у школи, соматско-психолошки фактори, затим самопоштовање као фактор успеха/неуспеха...

Као најважнија стратегија за превладавање проблема неуспеха у школи наведен је приступ корак по корак- процена реалности циља, затим прецизно одређивање циљева, анализа поступака наставника- позитиван став према грешкама, грешку схватити као нужан корак у процесу учења, поредити ученика са собом, а не са другима, помоћи ученику да се сети ранијих успеха у решавању проблема...

Имали смо прилику да чујемо и о креирању наставног процеса и учења на оптималан начин кроз стварање подстицајне атмосфере у учионици и применом других техника.

Путем радионице  „Најчешћи узроци неуспеха у учењу и уклањање истих“ разрадили смо ову проблематику и потрудили се да пронађемо најбоља могућа решења.

Кроз упитник о самовредновању имали смо још једну радионицу- скица идејног пројекта једног аспекта рада  изабраног са дате листе на нивоу школе.

Подељени у групе, одрадили смо и последњи задатак: процењивање циљева  остварености о којима је током семинара причано.

Предавачи другог дана семинара су били Проф. др Првослав Јанковић и професор Јелена Криш Пигер, а теме су биле:
  1. Фактори школског неуспеха/успеха
  2. Улога наставника у мотивисању ученика за већим постигнућима и сопственим компетенцијама
Кроз велики број сјајних примера из своје дугогодишње праксе  провео нас је професор Јанковић анализирајући школу, породицу и ширу друштвену средину  као унутрашње и спољашње факторе школског неуспеха/успеха. Истакнуто је да је најважније доћи до одговора на питање „Како је дошло до неуспеха?“ и анализирати све чиниоце који до тога могу довести.

Анализирана је компетентност наставника између теорије и праксе, затим шта је то што је задатак школе, скуп компетенција и како се оне стичу.

Добили смо низ вежби кроз које смо практично примењивали све што нам је било представљено током ова два дана семинара- тако смо на дијаграму анализирали ниво сопствене компетенције која подразумева овладаност општим и стручним знањем, затим вештином комуникације и дидактичком методиком  кроз досадашње године радног искуства; кроз групну радионицу одрадили смо вежбу „Који су чиниоци школског неуспеха и како их превазићи“ ; навођењем аргумената за и против, анализирали смо три типа понашања : ауторитарно-доминантно, равнодушно-анархично и демократично и шта сваки од њих доноси у раду са ученицима.

На крају семинара пажња је посвећена менталним мапама, томе шта оне представљају и каква би њихова примена у настави била, а као последњи задатак на семинару било је цртање мапе ума.

Сваки учесник семинара је добио књигу „Основи педагошке дијагностике“, приручник педагошке дијагностике у којој су прецизно разрађење процедуре и технике дијагностиковања тешкоћа ученика у школском учењу, као могућег узрока школског неуспеха, на чијој бази су разрађење стратегије мере и активности предупређивања школског неуспеха и отклањања одређених неуспеха ученика у школском учењу.

У циљу побољшања квалитета и ефикасности наставног рада, а тиме отклањања неуспеха у учењу,  очекујемо да ће стечено знање на семинару бити адекватно примењено  и да ће допринети унапређењу праксе употребом различитих инструмената и техника које су дате како би се тај циљ постигао.





















































































Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај